Dr. Pacher Tibor

Űrbiznisz

Űrbiznisz

Magamról

2020. január 13. - Dr Pacher Tibor

Dr Pacher Tibor vagyok, "gyárilag" elméleti fizikus. 1985-ben végeztem az ELTE fizikus szakán. Diplomamunkámat Lukács Béla vezetésével írtam "Különböző tulajdonságú anyagokat tartalmazó kozmológiai modellek és azok fizikai struktúrája" címmel. 1991-ben kvantummechanikai témából ("Zur Theorie und Konstruktion Quasidiabatischer Zustände") doktoráltam Summa cum laude a Heidelbergi Ruprecht Karl Egyetem Fizikai Kémia Intézetében; témavezetőm Lorenz Cederbaum volt.

1993-tól integrált ügyviteli rendszerek szoftverfejlesztésével és nemzetközi projektekben vezetői tanácsadással (kontrolling és beruházásmenedzsment-folyamatok és rendszerek felépítése és üzembehelyezése SAP szoftver keretében) foglalkoztam; közben 1994-ben és 1995-ben a Max-Planck-Institut für Astronomie Heidelberg ISOPHOT projektjében vettem részt. Az ISO, azaz Infrared Satellite Observatory az ESA infravörös űrtávcsöve, 1995-1998 között repült.

1999-töl szabadúszó tanácsadóként jutottam el négy kontinens sok országába - Ausztrália még hátravan :-) 

A világűr kutatása és felfedezése gyerekkorom óta vonzott, így a kétezres évek elejétől kezdve egyre aktívabban kerestem a gyakorlati lehetőségeket, hogy az űrtevékenységgel foglalkozhassak. 2010 júniusában, közel egyéves gondolkodás és előkészítés után létrehoztam a Puli Space csapatát, és egyedüli magyar indulóként beneveztünk a Google Lunar XPRIZE versenyébe. A Puli ma már azon dolgozik, hogy milyen üzleti lehetőségeket tud kihasználni a Holdon - és a Földön is.

"Az embernek újra és újra meg kell kísérelnie a lehetetlent, hogy a lehetségest elérje. / Damit das Mögliche entsteht, muß immer wieder das Unmögliche versucht werden." - Hermann Hesse

"Egynek minden nehéz; soknak semmi sem lehetetlen." - Gróf Széchenyi István

A bejegyzés trackback címe:

https://urbiznisz.blog.hu/api/trackback/id/tr9315407746
süti beállítások módosítása